Een laptop of chromebook moet werken. Altijd en overal. Alleen zo kunnen scholen hun leerlingen goed onderwijs geven. Wij realiseren ons dat. En dus staat service en ondersteuning bij ons voorop. Herstel en reparatie regelen wij razendsnel.
Niet voor niets geven onze klanten ons vier sterren voor onze serviceoplossingen op Trustpilot en Tweakers.net. We streven naar tevreden leerlingen en een langdurige samenwerking met onderwijsinstellingen. Hoe doen wij dat?
Snel weer aan het werk dankzij de CampusShop server
Krijgt de leerling op school problemen met het device? De medewerkers op school helpen de leerling snel weer op weg via de CampusShop server die wij optioneel implementeren op elke school waarvoor we leveren. De server biedt de medewerkers via plug & play deze zes mogelijkheden:
Image terugzetten
Hardware testen
Image maken
Disk wipe
Antivirus scan
Data kluis
Heeft de school of de leerling hulp nodig, dan staan onze Nederlandstalige medewerkers onmiddellijk klaar met praktische hulp. Via onze chat of telefonische helpdesk bieden we ondersteuning, op werkdagen van 11.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur. Dit geldt gedurende de garantieduur van de hardware.
Bij een herstelling wordt er automatisch een servicebericht gegenereerd. Zo weten leerlingen meteen waar, hoe en met welke gegevens ze een retour of defect kunnen aanmelden of vragen kunnen stellen. Dit servicebericht wordt automatisch opgeslagen in het service-Dashboard van de school.
Is er een probleem met de hardware van het device? Een product retourneren gaat heel gemakkelijk via een volledig geautomatiseerd proces. Dit kan via de servicedesk van de school. Maar de leerling of zijn ouders kunnen dit ook zelf doen vanuit huis via heldere stappen. De leerling vraagt via een online tool in haar account snel een retour aan. Via een aantal checkvragen wordt eerst geconstateerd of het om een hardwarematig of softwarematig defect gaat. Zo voorkomen we onnodige retouren. Zodra de aanvraag is afgerond, neemt de serviceafdeling contact op om een afspraak te maken voor het afhalen van de defecte laptop en het bezorgen van een leenlaptop(optioneel).
Het Dashboard geeft de medewerker van de school inzicht in statussen van herstellingen: Welke devices zijn afgenomen (naam leerling + serienummer device)? Is het device bij de leerling of in reparatie? Hoe lang is het device in reparatie?
De klant heeft altijd overzicht in het Dashboard via een managementrapportage op week-, maand- en jaarbasis.
In uiterste nood: een leentoestel voor alle leerlingen met VO – service
Helpen de stappen uit de CampusShop server niet? Dan gaat het device naar onze reparatieservice. De leerling krijgt dan direct een leentoestel.
Elke school ontvangt twee van deze leentoestellen per 100 afgenomen devices. En meldt de leerling zich rechtstreeks aan bij CampusShop voor service? Dan wordt het device de volgende werkdag bij hen thuis of het werk opgehaald en krijgt de leerling per direct een leendevice van de monteur. Ook tijdens vakanties! Zo beschikt de leerling altijd over een werkend device.
Zowel de medewerkers van de school als de leerling zelf kunnen een defect aanmelden. Wie de melding ook doet: dit is direct zichtbaar in het service-dashboard. De medewerker van de school kan dus altijd zien of de leerling een leendevice van CampusShop heeft ontvangen of dat er een leendevice die op school staat uitgegeven kan worden.
De beste graadmeter voor succes zijn tevreden leerlingen. Wij meten dit regelmatig door leerling enquêtes: na aankoop en na eventuele reparatie. De resultaten van deze enquête verwerken we in de managementrapportage. Op basis van de enquête verbeteren we onze dienstverlening. Ook hebben we een maandelijks overleg met de contactpersoon van de school waarin we de samenwerking evalueren.